رسانه بررسی برترین بازی ها و اپلیکیشن های روز

ﺎﻫ ﻦﺸﯿﻜﯿﻠﭘﺍ ﻭ ﺎﻫ ىﺯﺎﺑ ﻦﯾﺮﺗﺮﺑ ﻭ ﻦﯾﺮﺗ ﺯﻭﺮﺑ ﯽﺳﺭﺮﺑ ﻭ ﺪﻘﻧ ﺖﯾﺎﺴﺑﻭ

چه چیزی باعث موفقیت Deadpool شد ؟

امروز قصد داریم سراغ یکی از شاهکارهای مارول یعنی « ددپول » برویم و مروری کنیم بر موفقیت های این اثر .

« ددپول » یکی از شخصیت های داستانهای کمپانی مارول میباشد که نخستین بار در سال 1991 در داستان مردان ایکس از او رونمایی شد .

Deadpool Review

ویژگی که این شخصیت را تبدیل به فردی فرا طبیعی میکند ، قابلیت خود درمانی سریع اوست . که در واقع حتی اگر عضوی از بدنش هم قطع شود ، به سرعت قادر به درمان آن عضو است . اما چیزی که « ددپول » را جذاب میکند ، شخصیت کمدی و بذله گویی های بیشمار اوست .

از این شخصیت پیش تر در فیلم ” مردان ایکس : ولورین ” رونمایی شده و حضور کوتاهی در آن فیلم داشته است و حالا صاحب اثری مستقل در دنیای مارول شده است .

داستان فیلم راجب یک فرد نظامی به نام وید ویلسون است که پس از اینکه میفهمد مبتلا به بیماری لاعلاجی شده است ، تصمیم میگیرد که سرونوشت خود را در دست کسانی قرار دهد که ادعا میکنند میتوانند بیماری اورا درمان ببخشند . اما کمی بعد مشخص میشود که او برای آزمایش مورد استفاده قرار گرفته است . ویلسون بعد از آزمایشات متوجه میشود که تبدیل به موجودی با قدرت های فرا طبیعی شده است ، که بر اساس آن ، او میتواند به سرعت خود را درمان کند . ولی مشکل آنجاست که صورت ویلسون به طور کامل از بین رفته و کسی تحمل دیدن اورا ندارد . به همین خاطر ویلسون از جامعه طرد میشود و تصمیم میگیرد از کسی که این بلا را سرش آورده انتقام بگیرد .

« ددپول » از لحاظ شخصیت و داستان ، تفاوتی با سایر آثار کمپانی مارول ندارد و قواعد ابر قهرمانی در این فیلم نیز به چشم میخورد . البته شخصیت جذاب ددپول و دیالوگ های کمدی این شخصیت باعث میشود که مخاطب با خیال راحت به تماشای آن بشیند .

سازندگان آثار ابر قهرمانی ، به خوبی این نکته را آموخته اند که برای محبوبیت بیشتر شخصیت های اصلی ، نیاز به فراهم کردن شخصیت های فرعی با میزان ضریب هوشی کمتر است .

deadpool 1

چنین رویکردی در سال 2015 برای فیلم ” مرد مورچه ای ” تا حدود زیادی موفقیت آمیز بود و حال میزان خلق این موقعیت ها ، با دوز بیشتر در فیلم « ددپول » مورد استفاده قرار گرفته است و بسیار موفقیت آمیز بوده است .

همانطور که ددپول در جریان داستان اعلام میکند ، قرار نیست که مخاطب با یک داستان ابر قهرمانی معمول مواجه شود و اینبار داستان متفاوت است . این اظهار تا حدود زیادی درست است چرا که جزء معدود دفعاتی است که یک ابر قهرمان از کمپانی مارول با این حجم از شوخی های منشوری وارد صحنه میشود . با اینحال ، « ددپول » که حال صاحب اثری مختص به خودش است ، در اولین حضور پررنگش در سینما حجمی زیاد از بذله گویی و شوخی های کلامی و جنسی را وارد داستان کرده که باعث جذاب تر به نظر رسیدن این شخصیت شده است .

بخش اکشن « ددپول » ، ضرباهنگ سریعی دارد و به خوبی مخاطبش را جذب میکند . اگرچه در قیاس با سایر آثار مارول ، از خلاقیت های کمتری بهره میبرد . در واقع صحنه های اکشن فیلم که شامل تعقیب و گریز جاده ای و مبارزات تن به تن میباشد ، در عین اینکه کیفیت بالایی دارند و چشم نواز هستند ، پرداخت های منحصر به فردی هم ندارند و بلافاصله بعد از تماشا از ذهن مخاطب پاک میشوند . با تمام این اوصاف میتوان گفت که « ددپول » از اکشن جذابی برخوردار است که هرگز ضرباهنگ درست را گم نمیکند .

رایان رینولدز ( وید ویلسون ) که در سالهای اخیر در آثار پر هزینه زیادی حضور داشته و تقریبا تمام آنان با شکست مواجه بودند ، اینبار در نقش ددپول بازگشت موفقی به دنیای ابر قهرمانی داشته است .

deadpool review

« ددپول » اکشن – کمدی است که با شوخی های متعدد به سینما وارد شده در کنار این شوخی ها ، جلوه ی جذابی را برای مخاطب خلق کرده است .

توصیه ما به کسانی که این فیلم را ندیده اند این است که هرگز این فیلم را در حظور خانواده نبینند .
در واقع به تنهایی دیدن این فیلم هم به دلیل شوخی های بسیار بسیار منشوری خطرناک است xD

در آخر میتوانید خلاصه ای از این اثر را ببینید :
ددپول – Deadpool
کارگردان : Tim Miller
نویسنده : Rhett Reese, Paul Wernick
بازیگران : Ryan Reynolds, Morena Baccarin, T.J. Miller
ژانر : اکشن ، کمدی ، ماجراجویی
تاریخ انتشار : 12 فوریه 2016
زمان : 1 ساعت و 48 دقیقه
جوایز : برنده 2 جایزه گلدن گلابز – نامزد در 73 بخش از جشنواره ها ، کسب 28 عنوان
هزینه تولید : 58 میلیون دلار
میزان فروش : 783 میلیون و 112 هزار دلار
کشور سازنده : آمریکا

قبلی «
بعدی »

برنامه نویس وب گیم و اپیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =