رسانه بررسی برترین بازی ها و اپلیکیشن های روز

ﺎﻫ ﻦﺸﯿﻜﯿﻠﭘﺍ ﻭ ﺎﻫ ىﺯﺎﺑ ﻦﯾﺮﺗﺮﺑ ﻭ ﻦﯾﺮﺗ ﺯﻭﺮﺑ ﯽﺳﺭﺮﺑ ﻭ ﺪﻘﻧ ﺖﯾﺎﺴﺑﻭ

نقد وبررسی اختصاصی بازی Machinarium

سلام خدمت شما دوستان وهمراهان ViewSide با نقد وبررسی بازی Machinarium خدمت شما هستیم. این بازی شبیه بیشتر بازی هایی که در اونها قراره دنیارو نجات بدید و ابر قهرمان باشید نیست وخبری هم از صحنه های اکشن وکشت کشتار نیست بلکه دراین بازی قهرمان کوچک ما فقط وفقط قصد پیدا کردن دوستش را در
دنیایی دارد که مملوء است از ساختمان های خاکستری رنگ فرسوده با ابعاد نامتعارف که دور و اطرافشان را لوله ها، دریچه ها و فلکه های بزرگ و کوچک فرا گرفته است . سطوحشان را ترک های دراز و کوتاه پوشانده و ماشین های عجیب و غریب مکانیکی در لابه لایشان دیده می شود. هر کسی مشغول انجام دادن کار خودش است و برایش اهمیتی ندارد که دور و برش چه می گذرد ودر این بین کارکتر کوچک ونحیف مکانیکی ماست که درتمام طول بازی سعی میکند با کمک به بقیه ، نشان و یا راهی برا رسیدن به دوستش پیدا کند.

ژانربازی بیشتر ماجراجویی وفکری بوده وگیم پلی آن نیز حول همین محور است وشما باید معما های مختلفی را حل کرده و وسایلی را پیدا کنید که با استفاده از آنها راه خودتان را باز کنید یا به مردم شهر کمک کنید ودر عوض نشانی یا وسیله مورد نیاز برای رفتن به مرحله بعد را کسب کنید این گیم پلی هیجان انگیز وقتی با داستان وسادگی بازی ترکیب شود، تجربه ای بی نظیر را به بازیکن انتقال خواهد داد ، در کل اگر از طرفداران بازی های Point and Click هستید این بازی به شدت نظر شما را به خود جلب خواهد کرد .

شخصیت ها

در این میان بایستی به طراحی بسیار خوب شخصیت های موجود در بازی اشاره کرد که اگرچه اصلاً سخن نمی گویند ولی با ایما ها و اشارات و همچنین حباب هایی که تصویری از منظور یا درخواست آن ها را به نمایش در می آورند تعامل و هماهنگی بسیار خوبی با محیط و کاراکتر اصلی و همچنین داستان بازی دارند.

مراحل ماشیناریوم

هر مرحله در یک محیط مجزا جریان دارد که تنها چیز های محدودی در آن ها قابل تعامل هستند و علیرغم وجود جزییات فراوانی در هر محیط، چیز زیادی در آن ها نیست که با آن ها سر و کار داشته باشید و بخش اعظمی از هر محیط ، خالی و بی استفاده مانده که هم خوب است و هم بد؛ از طرفی باعث می شود که که بازیکن تلاش و جست و جوی فراوانی برای یافتن اشیاء قابل تعامل داشته باشد و از طرف دیگر به دلیل سخت بودن پازل ها و مشغول شدن پلیر به حل کردن آن ها توجهات از روی محیط اطراف برداشته می شود و طراحی های زیبای هر مرحله به خوبی بازی های دو بعدی دیگر همچون Rayman  و حتی Shank مورد توجه قرار نمی گیرند.

شما ویوسایدی های عزیز میتوانید همین حالا این بازی را به صورت اورجینال از کافه بازار خریداری نمایید

قبلی «
بعدی »

برنامه نویس وب گیم و اپیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دو =