همانطور که اطلاع دارید ، با رشد صنعت ” گیم ” در دنیای امروزی ، روش های مختلفی برای کسب درآمد ازین طریق به وجود آمده اند که یکی از مشهور ترین آنها « استریم » کردن در سرویس های مختلف مانند « توییچ و یوتیوب » است .
به کسانی که از این طریق درآمد کسب میکنند « استریمر – Streamer » میگویند که در این مطلب قصد داریم در مورد یکی از موفق ترین این افراد اطلاعاتی به شما بدهیم .
« تایلر بلوینس » که با نام « نینجا – Ninja » شناخته میشود . او متولد « 5 ژوئن 1991 » است و در حال حاضر یکی از ثروتمندترین گیمرهای جهان حساب میشود .
تایلر از سال 2009 کار خود را به صورت حرفه ای آغاز کرد و نخستین تجربه ی او با بازی « Halo 3 » رقم خورد . در آن سالها او با تیم های « Cloud 9 – Renegades – Team Liquid – Luminosity Gaming » همکاری داشت و در تورنومنت های مختلف بازی های زیبایی را از خود ارائه کرد .
در سال 2011 او اولین تجربه ی استریم کردن را با بازی H1Z1 شروع کرد و یک استریمر معمولی به حساب می آمد . بعد از آن به بازی PUBG روی آورد و موفق شد در تورنومنت های پابجی موفقیت های بیشتری کسب کند .
در سال 2017 ، استعداد تایلر شکوفا شد و با بازی Fortnite زندگی جدید و ایده آل خودرا شروع کرد . در سپتامبر 2017 نینجا چیزی حدود 500 هزار دنبال کننده داشت و پس از گذشت 6 ماه ، این آمار رشدی 250% داشت و تبدیل به یکی از ستارگان Twitch شد و استریم های او همیشه در بالای صفحه قرار میگرفت . لازم به ذکر است که از آن لحظه تاکنون همیشه نینجا در قسمت Top Streams توییچ قرار دارد
تایلر بلوینس در سال 2018 ، با همکاری رپر معروف آمریکایی « Drake » در طی یک استریم از بازی فورتنایت ، رکورد بیشترین تعداد تماشاگر همزمان این سرویس را به خود اختصاص داد .
ماجرای تبلیغ 1 میلیون دلاری نینجا برای بازی Apex
چندی پیش رویترز اعلام کرد که کمپانی بزرگ « الکترونیک آرتز » یک میلیون دلار برای تبلیغ بازی Apex Legends به تایلر بلوینس « نینجا » پرداخت کرده .
حمایت مالی از سوی شرکت های بزرگ از افرادی که شناخته شده هستند ، امری معمول هستند . در مورد « گیم » نیز همین مورد وجود دارد . با تمام این تعاریف ، نینجا سطح جدیدی از اسپانسری را ارائه کرده و طبق اخبار جدید رویترز « نینجا یک میلیون دلار برای تبلیغ بازی Apex Legends دریافت کرده است » . مبلغ ذکر شده بدین منظور به نینجا پرداخت شد که استریمهای این بازی را در شبکه توییچ قرار دهد . تایلر بلوینس در اولین استریم خود از بازی Apex با هشتگ ApexPartner کار را شروع کرد که نشان از همکاری او و کمپانی الکترونیک آرتز داشت . اما این روند در استریم بعدی تغییر کرد و در عنوان آن ذکر شد که این استریم جزء استریم های تبلیغاتی محسوب نمیشود .
نینجا تا تاریخ 30 بهمن « 19 فوریه » استریم های خود را به بازی Apex اختصاص داده بود و نهایتا بعد از این تاریخ ، به بازی خود یعنی Fortnite برگشت .
در روزهای گذشته نیز نینجا باری دیگر در توییتر خود توضیحاتی را نسبت به آپدیت جدید Apex Legends منتشر کرد که خبر از تعادل بازی و اسلحه های جدید را میداد