باسلام خدمت شما دوستان وهمراهان Viewside امروز میخوایم به نقد وبررسی بازی Shadow fight3 ساخت استودیوی Nekki بپردازیم با ما همراه باشید.
شدو فایت 3 یک پیشرفت عظیم در برابر نسخه دوم واول بوده و تقریبا در تمام بخش ها چه گرافیک وچه گیم پلی استودیوی سازنده توانسته ایده های جدیدی برای بازی های مبارزه ای به وجود بیاورد. اولین نکته ای که هنگام تجربه بازی برای بار اول با ان مواجه میشوید تغییر گرافیک عظیم بازی و رنگی شدن مناظرو افزایش چشم گیرگرافیک است.
برخلاف نسخه قبل که رنگ های تیره بخش زیادی از محیط ها را تشکیل می دادند و شخصیت ها از هم سایه بودند، حالا با رنگ بندی متنوع تری رو به رو هستیم و دیگر کاراکترها دارای چهره و پوشش خاص خود هستند و همین ویژگی امکان کاستومایز کرن بیشتروتنوع بیشتردر استور بازی رو به شما میده چیزی که در نسخه های قبل کمتر شاهد ان بودیم . ویژگی که به خاطر جزییات چند برابری خود نسبت به قسمت دوم و اول، کار سازنده را خیلی سخت تر می کند وتغییر سبک اینچنین ناگهانی در چنین بازی هایی که پلیر ها نسخه قبلی انهارا با گرافیکی متفاوت تجربه کردند حود یک ریسک بزرگ به حساب می اید اما گویا اسودیو سازنده از این بابت توانست رضایت بازیکنانش را کسب کند. درادامه مدل سازی شخصیت ها راضی کننده بوده وتنوع خوبی هم دارد اما نکته خیلی مهمترفیزیک بازی وانیمیشن های حرکت وضربه زدن شحصیت ها است که پیشرفت چشمگیری داشته واز کورس رقابت با حریفان قدرتمندی چون اینجاستیس 2 عقب نمانده وخودرا به انها رسانده. نکته قابل توجه دیگر هم این است که شخصی سازی زره ها واصلحه ها تنها درافزایش قدرت بازیکن اثر ندارد بلکه با استفاده از کارت های مختلف توانایی ها مختلفی هم پیدا میکنید به لطف همین مساله هر بازیکن میتنواند استایل وسبک مبارزه خاص خودش رو داشته باشه واین قضیه از یکنواخت شدن بازی هم جلوگیری میکند.
مشابه گذشته گیم پلی بازی کند است. در واقع Nekki برای پر رنگ تر کردن تاکتیک مبارزات عنوانش، تصمیم گرفت تا سرعت روند مبارزات را کاهش دهد که سیاست درستی هم بود. چون به واسطه وجود دکمه های لمسی، تجربه عناوین فایتینگ سریع روی اسمارت فون ها چالش های خودش را دارد.
استودیوهایی همانند NetherRealm در عناوینی مثل بازی Injustice سعی کردند با کاهش استراتژی در نبردها این مشکل را برطرف کنند اما از آن طرف تاکتیکی که از بازی های مبارزه ای انتظار داشتیم را دیگر ندیدیم. برای همین Nekki دست به یک کار متفاوت زد که جواب هم داد.
اما با تمام این تفاسیر چه چیزی باعث شد که این عنوان موفقیت لازم را کسب نکند چه چیزی توانست تمام نکاتی را که گفتیم در هم بشکند واین بازی انتظارات را براورده نکند جواب سیاست غلط شرکت سازنده یعنی Nekki است انها برای در امد بیشتربدون توجه به سبک وامکانات بازی تغییر بزرگی درپرداخت درون برنامه ای و استور بازی ایجاد کردند.
از Loot Box ها حرف می زنیم. همانند کلش رویال، بعد از انجام دوئل ها بازی به شما صندوقچه هایی می دهد که حاوی تجهیزات و مقداری پول هستند. هر کدام از آن ها هم بسته به نوع شان بین 3 تا 12 ساعت به طول می انجامند. نکته منفی شدو فایت 3 اینجاست که بیش از اندازه به این Loot Box ها وابسته است.
ویژگی که تاثیر منفی زیادی روی گیم پلی گذاشته و به خاطر سختی عجیب بعضی مرحله های داستانی گاهی اوقات بازی با زبان بی زبانی می گوید که راهی جز خرج کردن ندارید. همین مسئله موجب شده تا روند پیشرفت بازیکن هایی که نمی خواهند هزینه کنند کاهش یابد.
کار به اینجا ختم نمیشود انگار تنها پرداخت های درون برنامه ای در بخش انلاین Nekki را راضی نمیکرد زیرا بخش افلاین بازی بیشتر شبیه یک بیلبرد تبلیغاتی وبازاری برای تبلیغات بود .به همین خاطر اکثر مواقع باید انلاین میبودید تا بتوانید بخش افلاین را بازی کنید از طرفی شاید بازی حالت مبارزه دو به دو داشته باشد اما در حقیقت شما با هیچ پلیر انلاینی مبارزه نمیکنید.
بلکه سیستم به صورت خودکار یکی از کاراکترها را انتخاب کرده و همانند بخش داستانی با هوش مصنوعی به مبارزه می پردازید
حالا فرض نمایید بازی از سیستم Loot Box ها استفاده نماید، مشخص است که تاثیرات منفی روی گیم پلی می گذارد. جدا از اینکه به واسطه حجم تاکتیک ها، تجربه بازی با یک رقیب واقعی جذابیت دیگری دارد.
در پایان باید بگوییم شدو فایت 3 عنوان فوق العاده ای است که فدای سیاست های اشتباه توسعه دهنده شده. بازی نشان داد که یک سیستم پرداخت درون برنامه ای بد تا چه اندازه می تواند روی تجربه کاربر تاثیر منفی بگذارد
شما ویوسایدی های عزیز میتوانید این بازی را از گوگل پلیبه صورت رایگان دانلود کرده و از آن لذت ببرید